منو
  • ارسال رایگان پستی برای خرید بیش از 500 هزار تومان
  • ارسال سریع با تیپاکس در روز خرید
  • ارسال با پیک در زمان مورد نظر مشتری برای تهران
  • 7 روز ضمانت تعویض و عودت
  • مشاوره تخصصی

10 نکته برای پایین آمدن آسان و ایمن در کوهنوردی

4.4
(10)

صعود و بالارفتن از کوه اغلب به دلیل سختی، طاقت فرسا بودن و فشار روی کل بدن سخت است. اما همه کوهنوردان می دانند که پایین آمدن از کوه چقدر روی پاها فشار می آورد. اینجا جاییست که زانوهایتان تحت فشار زیاد قرار می گیرد. انگشتان و ناخن ها کبود می شوند و خلاصه از آسیب دیدن در امان نیستید.

خبر خوب اینکه آماده شدن، استفاده از تجهیزات کوهنوردی مناسب و به کارگیری تکنیک صحیح می تواند به شما کمک کند تا با ایمنی و سلامت از کوه فرود بیایید. در ادامه این مقاله به مجموعه نکات و ترفندهایی می پردازیم که توجه به آنها می تواند مفید واقع شود.

نکات مهم برای پایین آمدن آسان و ایمن در کوهنوردی

در ادامه، 10 نکته برای پایین آمدن آسان و ایمن در کوهنوردی به صورت جدول آورده شده است:

نکتهتوضیحات
1. استفاده از تجهیزات مناسباستفاده از تجهیزات ایمنی مانند عصاهای کوهنوردی، کمربند ایمنی و سیستم‌های مهار می‌تواند کمک کند تا تعادل خود را حفظ کنید و از خطر سقوط جلوگیری کنید.
2. قدم‌برداری با دقتهنگام پایین آمدن، به آرامی و با دقت قدم بردارید. از برداشتن قدم‌های بزرگ یا سریع خودداری کنید تا از لغزش و سقوط جلوگیری کنید.
3. استفاده از تکنیک‌های صحیحاز تکنیک‌های صحیح مانند نشستن روی پای عقب و خم کردن زانوها استفاده کنید تا فشار را از روی زانوها و مفاصل دیگر کاهش دهید.
4. انتخاب مسیر مناسبمسیرهای با شیب ملایم و کم‌خطر را انتخاب کنید. اگر امکان‌پذیر است، از مسیرهایی با سطح تماس بیشتری استفاده کنید تا کنترل بهتری داشته باشید.
5. توجه به وضعیت هواقبل از شروع به پایین آمدن، وضعیت هوا را بررسی کنید. شرایط مرطوب یا یخی می‌تواند خطر سقوط را افزایش دهد، بنابراین ممکن است نیاز به احتیاط بیشتر باشد.
6. استفاده از گام‌های کوچکاستفاده از گام‌های کوچک و متعادل می‌تواند به حفظ تعادل کمک کند و از فشار زیاد به زانوها جلوگیری کند.
7. تمرکز بر تکنیک‌های تنفستنفس عمیق و منظم می‌تواند به آرامش و کاهش استرس کمک کند و در نتیجه، کنترل بهتری بر روی حرکت و تعادل خواهید داشت.
8. اجتناب از سرعت زیاداز پایین آمدن با سرعت زیاد خودداری کنید. سرعت کم‌تر به شما اجازه می‌دهد که به راحتی واکنش نشان دهید و خطرات را به موقع شناسایی کنید.
9. مراقبت از پای خودبه مراقبت از پای خود و انتخاب کفش‌های مناسب توجه کنید. کفش‌هایی با لایه‌های ضد لغزش و پشتیبانی خوب می‌توانند از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.
10. تمرین و آماده‌سازیقبل از انجام مسیرهای دشوار، تمرین و آماده‌سازی بدنی انجام دهید. تمرینات تقویتی و استقامتی می‌توانند به افزایش قدرت و تعادل کمک کنند.

در ادامه توضیحات بیشتری ارایه شده است:

کفش مناسب

اگر با مشکل فشار زیاد روی پنجه پا یا کبود شدن ناخن ها در سرپایینی مواجه هستید به احتمال زیاد کفش کوهنوردی شما مقصر است. تاول زدن پا را هم به این لیست اضافه کنید. اگر کفشتان کوچک باشد احتمال سیاه شدن ناخن ها و له شدن پنجه بیشتر می شود و اگر گشاد باشد هم در معرض تاول زدن پوست به دلیل سرخوردن پا در کفش و همچنین ثبات کمتر در فرود قرار می گیرید. کفش های کوچک باعث می شوند انگشتان پا بهای آن را بپردازند که در هنگام پایین آمدن به جلوی کفش شما برخورد می کنند. همچنین نو بودن یک کفش هم می تواند دلیل برای آسیب دیدگی پا در سرپایینی باشد.

تکنیک های زیر را برای کنترل این مشکل در نظر داشته باشید:

  • قبل از رفتن به مسیرهای طولانی مطمئن شوید که کفش نوی شما به حد کافی نرم شده است. برای نرم کردن کفش می توانید آنرا حتی در خانه بپوشید. (البته اگر قبلا در بیرون استفاده نکرده باشید) یا ابتدا از کفش کوهنوردی خود در مسیرهای کوتاه استفاده کنید تا برای مسیرهای بلند به اندازه کافی نرم شوند.
  • بعضی از تکنیک های بستن بند کفش نیز به شما کمک می کند جلوی برخورد نوک پا با جلوی کفش را بگیرید. در این رابطه مقاله راهنمای بستن بند کفش کوهنوردی را در موج کوه بخوانید.

پیدا کردن مسیر درست

مسیریابی درست در فرود راحتتر برای کوهنوردی اهمیت بسزایی دارد. شما باید پیش از قرار گرفتن در مسیر، راه پیش رو را اسکن کنید. بهترین زمان برای این کار هم هنگام صعود است. در زمان صعود سعی کنید گزینه های بازگشت راحتتر را در نظر بگیرید. حفظ کردن علایم و نشانه های مسیر نیز به شما کمک خواهد کرد تا فرود راحتتری داشته باشید. مسیرهای مارپیچ به شکل مارپیچ های بزرگ عموما فشار کمتری به پاها وارد می کنند و مناسبترند. همچنین بخش های شن اسکی نرم را در نظر بگیرید. به طور مثال بازگشت از قللی مانند دماوند و آتش کوه با آگاهی از شن اسکی های مناسب مسیر فرود آسان تر است.

بیومکانیک کوهنوردی در سراشیبی

مساله کلیدی در پایین آمدن از کوه و فرود، توجه به بیومکانیک راه رفتن است. این مستلزم قرار دادن مرکز ثقل و نیم تنه (بخش عمده جرم شما) درست بالای زانو است، نه خیلی عقب و نه خیلی جلو.

این نکته را احتمالا از دروس فیزیک مدرسه به یاد داشته باشید. گشتاور نیرو ترکیبی از طول محور در نیروی وارده است و در نتیجه هر چه زانوی شما با مرکز ثقل شما فاصله بیشتری داشته باشد، نیروی وارده به آن هم بیشتر می شود.

پس از توجه به وضعیت کلی بدن بایست روی خم ماندن زانوها تمرکز داشته باشید. خم شدن زانوها چیزیست که باعث جذب ضربه می شود. اگر پاهای شما کاملا صاف باشد، اثر ناشی از برخورد پا با زمین مستقیما به سیستم اسکلتی منتقل شده و باعث درد و آسیب دیدگی خواهد شد. البته این خم کردن نباید به حالت غیرطبیعی و مبالغه آمیز انجام شود.

در عین حال، خم کردن زانوها به طور طبیعی شما را مجبور به برداشتن گام‌های کوچک‌تر می‌کند، که به حفظ تعادل و کنترل شما کمک می‌کند و استرسی را که ضربه به اسکلت شما وارد می‌کند کاهش می‌دهد.

به طور کلی با افزایش شیب طول قدم ها کاهش می یابد.

کنترل حرکت

حرکت کنترل شده یکی دیگر از نکات مهم در پایین آمدن سالم و ایمن از کوه است. در فرود لازم است کنترل حرکتی در اختیارتان باشد و زمانی که احساس کردید دیگر نمی توانید سرعت خود را کنترل کنید شاید بهتر باشد با سرعت کمتری به پایین بازگردید. در شیب های تند و مسیرهای برفی نیز می توان از گزینه هایی مانند فرود روی لبه پاها برای کنترل بیشتر بدن و حفظ مرکز ثقل بهره برد.

اگر کوله پشتی سنگین به همراه دارید می توانید تسمه های شانه را قدری شل کنید تا کوله شما اندکی به عقب برود و به شما کمک کند تا روی پاهای خود متمرکز شوید.

استفاده از باتوم کوهنوردی نیز مفید است با این حال استفاده از باتوم در سرپایینی سختتر و تکنیکی تر از سربالایی می باشد. باتوم ها برای سرپایینی باید بلندتر از سربالایی در نظر گرفته شوند. (به هر حال زاویه آرنج شما در هنگام باتوم زدن باید 90 درجه بماند.) و البته از باتوم به صورت جفتی استفاده کنید. با هر قدم باتوم را جلوی پایی که در به جلو می گذارید قرار داده و محکم روی زمین بکارید. اگر مسیر پرشیب تر است نیز می توانید هر دو باتوم را در جلو قرار داده و به این ترتیب فشار وارد به زانوها را کنترل کنید.

تمرین و آماده سازی

به طور کلی بهترین تمرین برای هر کاری خود آن کار است و پایین آمدن از مسیرهای کوتاه تر، شما را برای فرودهای بلندتر آماده میکند. اما در اینجا داشتن عضلات قوی مهم است و این چیزیست که می توانید در تمرینات هفتگی خود به آنها دست یابید. اگر از نظر قدرت و استقامت عضلانی دچار مشکل هستید حرکات ورزشی زیر می توانند برای شما مفید باشند.

  • جلوپا دستگاه: این حرکت باعث تقویت عضلات اطراف زانو شده وتعادل شما را در سرازیری بهبود می دهد
  • هاک پا دستگاه: یکی از شبیه ترین تمرینات به فشار فرود است که به راحتی می توانید در باشگاه ورزشی آنرا بیابید.
  • استپ داون: این تمرین بر خلاف استپ آپ و در سرپایینی انجام می شود و حتی در خانه با یک جفت دمبل هم می توانید آنرا داشته باشید.
  • لانگز: لانگز را می توانید با وزن بدن یا دمبل انجام دهید. این تمرین باعث افزایش کلی قدرت پا و حفظ بهتر کنترل به خصوص در مسیرهای ناهموار می گردد.

تمرینات تعادلی می‌توانند به بهبود کنترل بدن و افزایش ایمنی در هنگام پایین آمدن از کوه کمک کنند. در زیر، تعدادی از تمرینات تعادلی مؤثر برای این منظور آورده شده است:

تمرینات تعادلی برای پایین آمدن ایمن از کوه

تمرینتوضیحاتنحوه اجرا
1. ایستادن بر روی یک پاتقویت عضلات پا و بهبود تعادل.بر روی یک پا بایستید و پاهای دیگر را به آرامی بالا ببرید. این وضعیت را برای 30 ثانیه حفظ کنید و سپس پا را عوض کنید.
2. تمرینات تعادلی با توپتقویت عضلات هسته‌ای و بهبود تعادل.بر روی توپ تعادلی بنشینید و پاها را به آرامی بالا ببرید. این وضعیت را برای 30 ثانیه حفظ کنید و سپس استراحت کنید.
3. پیاده‌روی بر روی خطبهبود تمرکز و تعادل.یک خط روی زمین بگذارید و سعی کنید بدون خارج شدن از خط، بر روی آن پیاده‌روی کنید.
4. تمرینات پلتقویت عضلات هسته‌ای و بهبود تعادل.بر روی زمین دراز بکشید، زانوها را خم کنید و پاها را بر روی زمین نگه دارید. سپس به آرامی باسن را بالا ببرید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
5. تمرینات پل روی توپتقویت عضلات هسته‌ای و بهبود تعادل.بر روی توپ تعادلی دراز بکشید و پاها را به صورت افقی نگه دارید. باسن را بالا ببرید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
6. تمرینات اسکاتتقویت عضلات پا و بهبود تعادل.پاها را به عرض شانه باز کنید، به آرامی به پایین بروید و زانوها را خم کنید تا به حالت نشستن برسید. سپس به آرامی بالا بیایید.
7. تمرینات شتاب و توقفبهبود کنترل بدن و واکنش‌های سریع.به جلو بدوید و سپس به ناگهان متوقف شوید. این تمرین می‌تواند به بهبود واکنش‌ها و کنترل بدن کمک کند.
8. تمرینات بالا و پایین رفتنتقویت عضلات پا و بهبود تعادل.از پله‌ها بالا و پایین بروید. این تمرین به تقویت عضلات پا و بهبود تعادل کمک می‌کند.
9. تمرینات پلانکتقویت عضلات هسته‌ای و بهبود تعادل.بر روی دستان و پاها در حالت پلانک قرار بگیرید و سعی کنید به مدت 30 ثانیه این وضعیت را حفظ کنید.
10. تمرینات چرخش تنهتقویت عضلات هسته‌ای و بهبود تعادل.در حالت نشسته با پاهای صاف دراز بکشید و سپس به آرامی به سمت راست و چپ بچرخید.

توضیحات اضافی:

  • ایستادن بر روی یک پا: این تمرین به تقویت عضلات پا و بهبود تعادل کمک می‌کند و می‌تواند در حفظ تعادل هنگام پایین آمدن از کوه مفید باشد.
  • تمرینات تعادلی با توپ: استفاده از توپ تعادلی به تقویت عضلات هسته‌ای و بهبود کنترل بدن کمک می‌کند.
  • پیاده‌روی بر روی خط: این تمرین به بهبود تمرکز و کنترل تعادل کمک می‌کند.
  • تمرینات پل و پل روی توپ: این تمرینات به تقویت عضلات هسته‌ای کمک کرده و توانایی نگهداری تعادل را افزایش می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

ستاره چپ بیشترین امتیاز

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

کمل بک 2 لیتری جانگل کینگ

۴۹۷.۰۰۰ تومان
  • وزن کم و حمل آسان: این کمل بک با وزن کم (110 گرم) خود به شما امکان می‌دهد تا بدون احساس سنگینی، آن را به همراه خود حمل کنید.
  • طراحی ارگونومیک: شکل این کمل بک به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی بر روی کمر شما قرار می‌گیرد و در حین حرکت و فعالیت‌های مختلف، تعادل و راحتی شما را حفظ می‌کند.
  • مواد باکیفیت: کمل بک 2 لیتری جانگل کینگ از مواد باکیفیت و بادوام ساخته شده است که در برابر پارگی و سایش مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.
  • استفاده آسان: این کمل بک دارای سیستم Plug-n-Play است که به شما امکان می‌دهد به راحتی و بدون نیاز به پیچ و مهره، آن را به کوله پشتی خود وصل کنید.
  • لوله انعطاف‌پذیر: لوله این کمل بک انعطاف‌پذیر بوده و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به آب دسترسی داشته باشید.
  • شیر ضد نشت: شیر این کمل بک ضد نشت بوده و از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.
  • طعم و بو خنثی: جنس داخلی این کمل بک طعم و بو خنثی دارد و طعم آب را تغییر نمی‌دهد.
  • سازگار با سیستم‌های هیدراتاسیون مختلف: این کمل بک با سیستم‌های هیدراتاسیون مختلف مانند کوله پشتی‌های کوهنوردی و کمپینگ سازگار است.
  • فاقد BPA: این کمل بک از مواد عاری از BPA (بیسفنول A) ساخته شده است. BPA یک ماده شیمیایی صنعتی است که می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. استفاده از مواد فاقد BPA در ساخت بطری‌ها و مخازن آب، به ویژه برای کودکان و افراد حساس، حائز اهمیت است.
  • فاقد PVC: کمل بک 2 لیتری جانگل کینگ عاری از PVC (پلی وینیل کلرید) نیز است. PVC نیز یک ماده شیمیایی است که می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد و در برخی موارد، باعث ایجاد سرطان شود. استفاده از مواد فاقد PVC در ساخت کمل بک، به حفظ سلامتی شما و محیط زیست کمک می‌کند.
  • ارتفاع: 33 سانتیمتر

کپسول گاز 450 گرمی بلک دیر (ایزوبوتان، پروپان)

Original price was: ۲۰۴.۰۰۰ تومان.Current price is: ۱۸۵.۰۰۰ تومان.
  • مدل: BGB-450
  • جنس بدنه: Chrome sheet
  • فشار بار: 6 bar
  • تحمل فشار بار: 18 bar
  • استاندارد بدنه و زیره: GB13042/EN417
  • اتصال: رزوه ای، سوپاپ اطمینان با استاندارد جهانی GBT17447/EN417 INTERFACE
  • ترکیب گاز: 90% iso butane 10% propane
  • وزن کل: ۶۵۰ گرم
  • اندازه: ۱۱x۱۱x۱۵ سانتی‌متر
  • تست شده در برنامه های زمستانی با کیفیت مطلوب

گتر کوهنوردی 4 فصل طرح دیوتر

۳۴۷.۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • پارچه ضدآب
  • قسمت زیرین با تسمه فیکس می شود.
  • کش با سگک جمع کردن در بالای گتر
  • نصب روی بند کفش با سگک جلویی
  • زیپ دار (چسب برای عایق روی زیپ را می گیرد.)
  • قواره بلند
  • تولید چین
 

عینک اسکی و طوفان WAYADI

۱.۴۸۷.۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • ایده آل اسکی و کوهنوردی
  • لنز منعطف
  • سیستم تهویه هوایی
  • لنز دو جداره
  • آنتی رفلکس
  • محصول اصل
  • طراحی OTG با برش هایی در قاب TPU طراحی شده است که می تواند استفاده از عینک زیر عینک را برای شما راحت کند.
  • تنفس فعال ACTIVE Ventilation
  • کاملا قابل تنظیم و سازگار با کلاه ایمنی
  • مناسب برای بزرگسالان / نوجوانان / بچه ها / مردان / زنان.
  • سیستم قفل لنز پیشرفته
  • آیتم: شامل عینک فقط

گروه موج کوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کفش ریباک اندلس رود reebok endless road 3

۲.۲۹۸.۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • رویه مش تنفسی (Breathable Mesh Upper): فراهم کردن تهویه مناسب برای خنک و خشک نگه‌داشتن پاها.
  • سیستم بندبندی (Lacing System): قفل‌شدن مناسب پا برای ثبات بیشتر.
  • فوم MemoryTech: نرمی و راحتی فوق‌العاده هنگام گام برداشتن.
  • میانی FuelFoam: افزایش واکنش‌پذیری و تعادل بین راحتی و عملکرد.
  • زیره لاستیکی مقاوم (Full Rubber Outsole): چسبندگی بالا و دوام برای مسیرهای جاده‌ای و سطوح مختلف.
  • فناوری Flex Grooves: بهبود انعطاف‌پذیری و هماهنگی با حرکات طبیعی پا.
  • پشتیبانی از پاشنه تقویت‌شده: کاهش خطر پیچ‌خوردگی مچ پا و ثبات بیشتر در دویدن.
  • وزن: 10.7 اونس (303 گرم)، مناسب برای دویدن‌های طولانی و تمرینات استقامتی.
  • Drop (اختلاف پاشنه تا پنجه): 9 میلی‌متر برای کاهش فشار بر پاشنه و زانو.
  • طراحی جذاب: استفاده از نوارهای رنگی در کناره‌ها و زیره برای زیبایی بیشتر.
  • تولید اندونزی
  • عرض استاندارد D: مناسب برای پاهای با عرض معمولی
  • سایز 40: 25.5 سانتی‌متر
  • سایز 41: 26.5 سانتی‌متر
  • سایز 42: 27.5 سانتی‌متر
  • سایز 43: 28.0 سانتی‌متر
  • سایز 44: 28.5 سانتی‌متر
  • سایز 45: 29.5 سانتی‌متر

دستکش پشمی گولوجوی مدل DZ118

۱۴۹.۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • بهترین استفاده به عنوان دستکش کوهنوردی و زمستانی
  • ترکیب پشم و کرک
  • طراحی ارگونومیک با برش لیزری
  • دارای تاچ اسکرین و قابلیت لمسی موبایل
  • دارای سیلیکون بر روی کف دست برای عدم لغزش
  • در دو رنگ
  • سایز L مناسب عرض دست 8.5 تا 9.5 سانتیمتر
  • سایز XL مناسب عرض دست 9.5 تا 10.5 سانتیمتر
 

دمبل 0.5 کیلویی روکش دار ایروبیک – 2 عدد (دمبل نیم کیلویی)

۱۹۹.۰۰۰ تومان
  • دمبل 0.5 کیلویی با روکش وینیل: زیبا و مقاوم در برابر خوردگی، عدم آسیب دیدن کف منزل.
  • تعداد: 2 عدد. می توانید تمرینات متقارن را انجام دهید.
  • جمع و جور: با طراحی 6 ضلعی. حداقل اشغال فضا.
  • مناسب برای ایروبیک، بدنسازی، توانبخشی، تمرینات مقاومتی.
  • بانوان و آقایان در همه سنین.

اسکارف سر و گردن پلی استر با کشسانی 4 جهته

۴۸.۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • جنس: پلی استر 100%
  • کشسانی: 4 جهته
  • مناسب برای: خانم ها و آقایان
  • وزن: 30 گرم
  • کاربرد: کوهنوردی، دویدن، دوچرخه سواری، باشگاه و غیره
  • ابعاد: 40 در 20 سانتیمتر
  • سبک و کم حجم
  • تنفس‌پذیر
  • کشسانی 4 جهته
  • مناسب برای تمام فصول
  • مناسب آقایان و بانوان در تمامی سنین

کفش کوهنوردی تک پوش سنگین لاوان مدل قندیل2

  • بهترین استفاده برای کوهنوردی زمستانی و صعود یخ و برف
  • قابلیت اتصال کرامپون نیمه اتوماتیک از ناحیه پاشنه
  • رویه:نبوک ضد آب ۲.۷ میلی متری
  • آستر:Bri plus + Tinsoulate 3mm+ Dupont comfortmax
  • عایق:آنتی رفلکس ۷ میلی متری
  • میان زیره:تری فلکس ۷ میلی متری
  • زیره:Vibram Maton+(EVA+PU)Antishock+TPU
  • لژ:لاستیک ۲ میلی متری
  • نوع بستن:Speed lacing system
  • وزن:یک لنگه در سایز ۴۲ ۹۸۰ گرم
  • تولید شرکت لاوان

کاپشن دوپوش جک ولف اسکین مدل Alpine

۱.۹۷۹.۰۰۰ تومان
انتخاب گزینه ها This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
  • بهترین استفاده برای کوهنوردی و اسکی
  • شاخص ضد آب 20000mmH20
  • تنفس 10000 g/m2
  • رویه بیرونی: 93% الیاف پلی استر 7% اسپندکس
  • رویه داخلی : پلار 1300 مول متراکم ریز
  • زیپ های بیرونی ضدآب
  • سه جیب زیپ دار روی کاپشن بیرونی
  • کاپشن پلار داخلی دارای 4 جیب: 2 جیب زیپ دار و دو جیب بدون زیپ
  • بند سرزیپ برای کار راحت با دستکش
  • سگک فیکس پایین کاپشن برای کاهش اتلاف حرارتی
  • زیپ دوبل جلو
  • تکنولوژی STORMLOCK
  • قابل استفاده به صورت سرهم و جداگانه
  • آنتی استاتیک
  • قابل استفاده تا دمای 25- درجه سانتیگراد در باد 10 کیلومتر در ساعت در حالت فعالیت متوسط
  • فیکس کلاه دو طرفه
  • کشور مبدا تولید: چین

جدیدترین مقالات

مقالات پیشین

سبد خرید
فروشگاه
وبلاگ
حساب من
0 مقايسه
0 مورد سبد خرید