برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد تور صعود به قله علم کوه کلیک کنید. و یا با شماره 09121484170 تماس بگیرید.

تور قله علم کوه

قله علم کوه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر، در جایگاه دومین قله بلند ایران قرار گرفته است. مناظر زیبای منطقه تخت سلیمان، یخچال علم چال، دیواره علم کوه و سایر زیبایی های این خطه را نمی توان فراموش کرد. موج کوه با بهره گیری از راهنماهای مجرب کوهستان برای سفری فراموش نشدنی به علم کوه در خدمت کوهنوردان عزیز می باشد.

مدت زمان برگذاری

مسیرهای صعود به علم کوه

در اینجا به مسیرهای صعود به علم کوه به ترتیب آسانی تا سختی اشاره می گردد:

  • مسیر حصارچال
  • مسیر سیاسنگ
  • گرده آلمانها
  • دیواره علم کوه

لازم به ذکر است که به غیر از مسیر حصارچال سایر مسیرهای صعود به قله علم کوه دارای درگیری فنی هستند.

روز اول- حرکت از تهران و اقامت در قرارگاه ونداربن

قرارگاه ونداربن در ارتفاع ۲۲۰۰ متری واقع شده است. اولین شبمانی برنامه تور قله علم کوه در قرارگاه ونداربن صورت می گیرد. این قرارگاه دارای سالن غذاخوری، اتاق، سرویس بهداشتی، حمام .. می باشد.

علم کوه
iutmnt صعود به علم کوه انجمن کوهنوردی دانشگاه صنعتی اصفهان 26 e1568618800134

روز دوم-حرکت از ونداربن به حصارچال و هم هوایی

 

در روز دوم صبحانه عالی در محل ونداربن به صرف تخم مرغ، پنیر، مربا، چای و قهوه سرو خواهد شد. سپس کوهنوردان به کمک وسایل نقلیه کمک دار به منطقه تنگ گلو منتقل می شوند. پس از آن کوهپیمایی به سوی منطقه حصارچال آغاز خواهد شد. حصارچال فلاتی بسیار زیبا در ارتفاع ۳۸۰۰ متری در میان قله های بلند است. پس از برقراری کمپ در این محل و صرف ناهار خوشمزه تور قله علم کوه، یک پیاده روی سبک تا ارتفاع ۴۱۰۰ متری به منظور هم هوایی بهتر انجام خواهد گرفت. سپس تیم ها به محل کمپ بازگشته و در ساعت ۷ عصر شام سرو می گردد.

روز سوم- صعود به قله و بازگشت

حرکت به سوی قله علم کوه در روز سوم و پنج صبح پس از صرف صبحانه آغاز میشود. صعود به سمت قله با هدایت راهنما انجام خواهد گرفت. از اینجا تقریبا ۳ تا ۵ ساعت تا قله پیمایش در پیش خواهد بود. پس عجله نکنید تا هر چه بیشتر از مناظر لذت برده باشید.

علم کوه 3

خدمات تور صعود به علم کوه

تجهیزات مورد نیاز

سختی صعود

صعود به قله علم کوه دارای دشواری فنی نیست. مساله اصلی در اینجا ارتفاع می باشد. توصیه می شود که قبل از شرکت در برنامه ها تمریناتی جهت ارتقای آمادگی بدنی خود داشته باشید. کارشناسان ورزشی موج کوه در بخش برنامه ریزی تمرینی در کنار شما خواهند بود.