تماس از طریق تلگرام با شماره 09121757451 کلیک کنید.

تور قله دماوند

به جرات می توان گفت که هیچ نمادی در ایران زیباتر از قله دماوند نیست. دماوند با ۵۶۰۹ متر ارتفاع بلندترین کوه کشور ماست. ارتفاع بالا، قله همیشه یخزده و سایر چالشها در مسیر صعود به این کوه همیشه جذاب بوده اند. موج کوه افتخار دارد که در تور قله دماوند در کنار شما باشد.

مسیرهای صعود به دماوند

قله دماوند با احتساب یال‌های و یخچال‌های آن دارای ۲۰ مسیر می باشد. آسانترین این مسیرها جنوبی و سختترین مسیر صعود از طریق یخچال یخار می باشد. چهار مسیر قله دماوند دارای جانپناه و پناهگاه هستند:

  • جنوبی
  • غربی
  • شمال شرقی
  • شمالی

تور قله دماوند

تور قله دماوند شامل یک برنامه هم هوایی می باشد که پیش از اجرای برنامه اصلی انجام خواهد شد. مسیر صعود از سمت جنوبی در نظر گرفته میشود که آسانترین مسیر می باشد. شما با راهنمای حرفه ای کوهستان همراه خواهید بود. این برنامه فرصت یک تجربه عالی و رسیدن به بام ایران را برایتان فراهم خواهد کرد.

برنامه روزانه سفر

روز اول – حرکت به سمت پلور و انتقال به گوسفندسرا

شروع حرکت از شهر تهران می باشد. سپس عازم پلور خواهید شد. سپس حرکت به گوسفندسرا یا بارگاه دوم انجام می گیرد. در محل گوسفندسرا یک ساعت پیاده روی به منظور هم هوایی بهتر در نظر گرفته شده است. پس از اتمام پیاده روی شام صرف می شود. محل استراحت شبانه چادر یا اتاقهای محل گوسفندسرا می باشد.

امکانات شب‌مانی: چادر یا اتاق.

وعده غذایی تور: شام

روز دوم – پیمایش به سمت بارگاه سوم و هم هوایی

در روز دوم حرکت تیم ساعت ۸ صبح به سوی بارگاه سوم در ارتفاع ۴۲۰۰ متری آغاز میشود. این مسیر با پیاده روی از طریق پاکوب ارتفاع خواهد گرفت. پس از رسیدن به محل بارگاه سوم، تغذیه و ناهار در پیش می باشد. پس از ناهار حرکت به سمت ارتفاع ۴۵۰۰ متری به منظور ارتقای هم هوایی انجام میگیرد.

مدت زمان پیمایش بین گوسفندسرا و بارگاه سوم بین ۳ تا ۵ ساعت بسته به آمادگی جسمانی تیم در نظر گرفته میشود. سپس یک ساعت صعود برای هم هوایی در پیش خواهد بود.

پس از انجام فرآیند هم هوایی شام در نظر گرفته شده است که در ساعت ۷ عصر سرو میشود. ساعت خواب نیز ۹ شب می باشد.

امکانات شب‌مانی: چادر یا اتاق

وعده های غذایی تور قله دماوند در روز دوم: صبحانه، ناهار، شام

روز سوم – صعود به قله دماوند و بازگشت

صعود به قله دماوند در روز سوم برنامه انجام خواهد گرفت. در اینجا تنها چند ساعت با قله فاصله خواهید داشت. شروع حرکت از کمپ در ساعت ۵ صبح می باشد. قسمت ابتدای مسیر بالای پناهگاه شروع شده و سپس به سمت راست تغییر جهت می یابد. پس از آن تا ارتفاع ۵۰۰۰ متری روی یک یال صعود خواهید کرد. در اینجا یک تراورس به سمت چپ وجود دارد و سپس تا قله ادامه پیدا میکند.

پس از رسیدن به قله و عکاسی راه بازگشت را در پیش می گیرید. ناهار را در محل بارگاه سوم میل کرده و پس از استراحت به سوی گوسفندسرا حرکت ادامه پیدا می کند. پس از پایان این روز با انتقال تیم به تهران برنامه به پایان خود خواهد رسید.

وعده های غذایی: صبحانه، ناهار، شام

توضیحات پیرامون تور قله دماوند

تجهیزات مورد نیاز

تعداد نفرات تیم

تعداد نفرات یک تیم ۵ تا نهایتا ۱۰ نفر در نظر گرفته میشود.

سختی صعود

چالش اصلی صعود به دماوند ارتفاع بالای آن است. توصیه میشوند علاقمندان شرکت در این برنامه از چند ماه قبل تمریناتی برای صعود بهتر در نظر بگیرند. این تمرینات می تواند کوهپیمایی در قلل ۳۰۰۰-۴۰۰۰ متری، دویدن، دوچرخه سواری و سایر ورزشهای هوازی باشد.

مدت زمان انجام برنامه

مدت زمان انجام برنامه تور قله دماوند دو و نیم روز است. در صورت نیاز به هم هوایی تیم یک روز دیگر به فاصله یک تا دو هفته قبل از برنامه اصلی در نظر گرفته میشود.

سرپرستی 

تور دماوند به سرپرستی و زیرنظر مهدی جباریان برگزار می شود:

  • 24 سال سابقه کوهنوردی
  • 97 بار سابقه صعود دماوند
  • 4 جبهه دماوند در 25 ساعت و 30 دقیقه
  • 10 بار صعود زمستانی دماوند
  • صعودهای سرعتی در دوبرار، دیواره علم کوه و ….
  • صعود خانتنگری